שאיבת שומן באולטרסאונד

שאיבת שומן באולטרסאונד ידועה גם כ- UAL ראשי תיבות Ultrasound Assisted Liposuction היא ניתוח המבוסס על גלים אולטרה סונים (על קולי) המפרקים והורסים תאים שומניים. שיטה זו החלה את דרכה באירופה ולאחר מספר עשורים עברה לארה”ב. כיום, משתמשים במכשור האולטרסאונד המתקדם להרבה תהליכים רפואיים ואסתטיים. הסוגים החדשים יותר של ציוד האולטרסאונד לשאיבת שומן ידועים ברמה הבטיחותית הגבוהה שלהם ובדיוק הרב שלהם בהשוואה לשיטות שהיו קיימות עד כה. ישנם שני סוגי ניתוחים המבוצעים בעזרת UAL כפי שיפורט בהמשך, פנימי וחיצוני, המשיכו לקרוא גם כיצד המכשור פועל, כמה זה עולה ובנוסף על סיכונים וסיבוכים מההליך.

שימו לב

שאיבת שומן היא אחת הדרכים היותר פשוטות בימינו לביצוע שינוי משמעותי ומיידי במראה החיצוני. אם כמות השומן אותה אתם צריכים להסיר עולה על ליטר, וחצי התייעצו עם המומחים שלנו המנוסים בניתוחים להסרת שומן, שכולם חברים באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית והשיגו גוף חטוב כמו שתמיד חלמתם!

 


סוגי אולטרסאונד

ישנם שני סוגי מכשירים איתם מבצעים את ההליך, אולטרסאונד פנימי לשאיבת שומן המשגר אנרגיה על קולית ישירות אל שכבות השומן ע”י קנולה המוחדרת דרך העור, אותה קנולה תשאב בהמשך את תאי השומן החוצה אל מחוץ לגוף. השיטה הפנימית יעילה יותר בהרס תאי שומן סוררים והיא גם השיטה הנפוצה ביותר. אולטרסאונד חיצוני לשאיבת שומן כולל שיגור אנרגיה על קולית על ידי מכשיר דמוי דוושה המוצמד לעור, פחות פופולארי מהשיטה הפנימית ודי הולך ונעלם מהמפה.

 


כיצד פועל האולטרסאונד?

רוב התהליכים לשאיבת השומן באולטרסאונד מתבססים על שאיבת שומן תופחת. שאיבת שומן תופחת כוללת הזרקת כמות נוזלים גדולה המכיליה תמיסת מלח וליקודאין כחומר הרדמה. תמיסה זו מרדימה את הרקמות ומתחילה את התהליך לפירוק השומן. לאחר מכן צינורית קטנה ממתכת מוחדרת למקום הטיפול דרך חתך קטן בעור. כעת, גלים על קוליים משוגרים אל שכבות השומן, שממשיכים לפרק ולהמיס את רקמות השומן. אנרגיית האולטרסאונד מכוונת אל תאי השומן בלבד ונמנעת מלהזיק לרקמות סמוכות, בהמשך משתמשים בקנולה לשאיבה עדינה של תאי השומן אל מחוץ לגוף. את החתך הקטן שנותר מהתהליך ניתן לתפור או להשאיר כך שיגליד בעצמו ובהתאם לראות עיני המנתח.

 


מדוע שאיבת שומן באולטרסאונד?

האולטרסונד טוב לטיפול בשומן סיבי וצפוף. הוא טוב גם לשימוש במקומות בהם מצטבר בדרך כלל שומן בכמות ובנפח גבוה (עד חמישה ליטרים). לא מומלץ להשתמש באולטרסאונד בפעולות הדורשות דיוק מירבי ולתהליכים של חיטוב והצרת היקפים. במרבית המטופלים, תוצאות האולטרסאונד יהיו יעילות גם למתיחת העור ובמיוחד באזור הבטן. בגלל שהשומן כבר התפרק, קל יותר לסלקו מהגוף בעזרת הקנולה מה שגורם להיקפים טבעיים יותר לאחר הניתוח. ובהשוואה לניתוח שאיבת שומן מסורתית, שאיבת שומן באולטרסאונד מפחיתה בהרבה את הטראומה לרקמות הסמוכות, ישנו פחות איבוד דם והרבה פחות תופעות לוואי חמורות לאחר התהליך.

 


מחיר שאיבת שומן באולטרסאונד

שאיבת שומן באולטרסאונד היא יקרה יותר מתהליכים אחרים להוצאת שומן בגלל תוספת עלות המכשור שעולה המון. ישנם רופאים שמתמחרים עדיין נמוך את הניתוח וזאת בגלל שהם משתמשים בציוד מיושן יותר מהדור הראשון או השני. מומלץ להשתמש בציוד החדש לאיכויות טובות יותר עם תוצאות טובות יותר ועם הרבה פחות סיכונים או סיבוכים.

 


שאיבת שומן באולטרסאונד – סיכונים

ישנן מספר תופעות לוואי נפוצות לאחר שאיבת שומן באולטרסאונד, אשר עלולות לגרום לסיכונים ולסיבוכים קלים, ההליך עלול לגרום להצטברות נוזלים מתחת לעור, הדבר ניתן כמובן לטיפול והוא משפיע על כ- 15% מהמטופלים. קיים גם סיכון לכוויות או בועות שהם תוצאת החום שנוצר מהאנרגיה העל קולית. כאשר הניתוח מבוצע ע”י מכשירים מהדור השלישי, הסיכונים נמוכים משמעותית במיוחד כאשר הטיפול באולטרסאונד החדש אורך זמן רב יותר, תוספת זמן זו נועדה להכוונת גלי האולטרסאונד אל שכבות השומן כדי למנוע פגיעה סביבתית ובכך למזער למינימום את תופעות הלוואי.